Pages

     IMPIANku.. 


Assalamualaikum dan slm 1 malaysia..wah dh bersarang blog ni sb da lama xupdate.Maklumla aku bkn jenis rajin sgt nk menulis.Yela..nk menulis pn perlukan mood yg sesuai..xgitu?hmm apa impian aku nih ya?bila da tamat pengajian,maka tamat la tugas aku sbg seorang student.Jadi apa yg aku nk bt bila da abis study nih.ermm entahlah, 3minggu lps bila abis study aku berkurung d umah smpai skrg.pd awalnya aku mcm xbole nk trima yg aku skrg hdp berseorangan tnpa kwn2.Yelah, 1 n half year aku abiskan msa mkn,study tido jln lepak brsma mreka2.Ke mna pn kmi p msti bersma, mcm mna xd kenang..hampir stgh memori external aku penoh dgn gmbar kwn2..lepak,bercuti dan kmna2 sj msti sma2. So skrg aku dh bole trima hakikat yg stiap pertemuan pasti ada perpisahan.mcm kwn aku kata la "xlama lg hg lupa la yg hg pnh blajaq d poli"..hahaha ayat agk kejam wahai Ruffic Ani..Apa yg aku hrp, mreka2 ni pn xkan lupakan aku.Nk brjumpa bkn mdh sb mreka2 ni org jaoh.Yg dkt pn blom tntu bole jmpa sb msg2 da ada komitmen. Xpe lah, reunion 5 6 taon akn dtg hrp dpt kumpul smula.
Hmm sdhla, kita tamatkan crita psl kwn2..msok plak bab aku nih. Stelah berminggu2 aku dok umah ni aku asyk menggelamun xda arah...Pk nk kja apa n nk bt apa.Bila d pk blk aku ni jnis xsuka nk kerja dgn org lain..Kesian mak abah aku, yela slama ni ssh pyh sara aku msa study.Jd tugas aku skrg ni mesti la bls blk jasa mreka. Tiap2 ari aku berdoa, aku usaha isi sna cni keja tp 1 pn xda feedback.hmm mmg ssh keja skrg ni.Jd aku pk dan trus pk lg apa aku nk bt.aku mintak moga Tuhan tunjuk jln kpd aku.Erm nk d jadikan crita, 1 ari aku ada terbaca majalah wanita my mum..dya gemar mag 2 n xterkira byknya.Bru2 ni ada la aku selak2 buku 2 n aku tgk dlm 2 byk usahawan wanita yg berjaya..mcm2 produk d iklankan d ci2..hmm kebetulan minat aku ke arah 2 mmg sgt2 dlm.Kos aku IT, tp minat aku  mmg lari jaoh dr kos yg aku ambik.Nk buat mcm mna kan..rezeki Tuhan yg bg xkira la apa pn kta ambik..Nk d jadikan crita, bila aku tgk n baca tentang usahawan2 ni aku jd sronok nk taw lbh lanjut.Dlm ati mula rasa, Tuhan dh buka 1 jln utk aku.Cuma apa yg ptt aku bt adalah usaha, nk d kira dgn pengalaman..dh byk pengalaman tntang perniagaan aku taw.sb slama ni pn mmg aku berniaga on9..sapa xknl Moly Shop..ewah..hee..erm cuma biz aku 2 aku hya jual bju2 ambik dr org, alat kosmetik pn sma.Faham2 larh, bila jual bnda2 mcm 2 untung xsberapa.Tp xapa,yg lalu 2 aku jdkan pengalaman utk maju ke hadapan..hee..lps pd 2 aku explore, aku kaji tntang biz bi..matlamat aku utk kuarkan produk aku sndri..stelah berhempas pulas membaca mengkaji dan sebgainya aku pn bt keputusan utk mencipta produk aku sndri..Produk apa?nti aku akan critakn selanjutnya bila aku sdh brjaya pgg produk 2 d tgn aku sndri..cuma yg aku hrpkn moga doa dan usaha aku akn mnjadi kenyataan..Sama2 la doa ye..Bubye..ttp buku dl.

No comments:

Post a Comment

Hel0 all